ترجمه شفاهی گوگل
ترجمه شفاهی گوگل

مترجم شفاهی گوگل

حالت مترجم شفاهی گوگل از طریق تلفن همراه بر روی سیستم عامل ios  و اندروید فعال شده است لذا می تواند گفت با این امکان موانع زبانی نیز از بین رفت

interpreter دستیار مترجم گوگل در حالت

امروزه برنامه های ترجمه آنلاین مانند  ترجمه گوگل  و یا Microsoft Translator  برای همه افراد جهان خصوصا مسافران و گردشگران آشنا است .

اکنون شرکت گوگل بدون نیاز به دانلود یک برنامه امکان صحبت و ترجمه همزمان را برای مخاطبین فعال کرده است .

این شرکت دستیار ترجمه گوگل را بروز کرده به طوری که در زمان واقعی از ترجمه زبان های مختلف پشتیبانی نماید .

گوگل این ابزار را با عنوانinterpreter   رونمایی کرد البته این ابزار قبلا نیز رونمایی شده بود و به خودی خود چیز جدیدی نیست اما این ویژگی قبلا در نمایشگر های هوشمند و اسپیکر های هوشمند وجود داشت که امروزه به گوشی های هوشمند نیز منتقل شد .

شما برای دریافت این امکان نیاز به دانلود هیچ برنامه اضافی نخواهید داشت اما اگر از سیستم عامل ios  استفاده می نمایید  باید برنامه google Assistant را دانلود نمایید

نحوه استفاده از ترجمه همزمان گوگل :

کافی است تلفن همراه خود را دست گرفته  و وارد بخش مترجم همزمان گوگل شوید , زبان مبدا و مقصد را انتخاب کرده  و سپس شروع به صحبت با گوگل کنید , امکانی که گوگل دارد در واقع به محض شنیدن صدای مکالمه شما ترجمه را همزمان آغاز کرده و به صورت متن نوشتاری تحویل خواهد داد .

البته هنوز به اندازه کافی این امکان جدید گوگل سریع نخواهد بود تا به نوعی یک گفتگوی عادی توسط مترجم همزمان به نظر برسد لذا باید بعد از هر مکالمه حدود 2 ثانیه صبر کرد تا ترجمه آغاز شود .

در هنگام استفاده از دستیار مترجم گوگل باید با صدای بلند صحبت کرد اما اگر در محیط آرام هستید تلفن خود را میتوانید به شخص داده تا به صورت عادی شروع به صحبت کند لذا تماشا خواهد کرد که مترجم همزمان گوگل به طور خودکار زبان مبدا را از کلام گفتاری به زبان مقصد به صورت نوشتاری ترجمه می نمایید.

اگر نیاز به خدمات ویژه ترجمه شفاهی انسانی توسط مترجمان نخبه و با تجربه که در سازمان و شرکت های مشهور کار میکنند را داید برخی خدماتی که توسط دارالترجمه رسمی ما ارائه می شود را در ذیل مشاهده نمایید

نرم افزار Google Assistant  تا چه حد قدرتمند است :

نرم افزار Google Assistant  به اندازه ای قدرتمند است که میتواند پاسخ های دقیق و هوشمندانه ای را پس از ترجمه ارائه کرد , این نرم افزار با استفاده از هوش مصنوعی خود قادر است طبیعی ترین ترجمه ها را در زبان مقصد ارائه کند.

ترجمه همزمان گوگل در بستر آنلاین

گوگل در ابتدا حالت interpreter mode  را به عنوان ابزاری سودمند در هتل ها قرار داد , زمانی که مسافران هتل به دنبال خدمات هتل میگردد این امکان در کنار زنگ روی پیشخوان نصب میشد اما مهاجرت به فناوری تلفن همراه این امکان را برای همه افراد دنیا فراهم میکند اما متاسفانه از آنجا که ترجمه در حال حاضر در سیستم ابری گوگل انجام می گردد فقط باید مشترکین به اینترنت پر سرعت دسترسی داشته تا بتوانند از ویژگی های Google Translate  استفاده کنند .

در حال حاضر چه تعداد زبان توسط مترجم همزمان پشتیبانی خواهد شد

در حال حاضر به صورت عادی حدود 44 زبان زنده دنیا توسط ویژگیinterpreter mod  در ترجمه گوگل مورد استفاده قرار میگیرد

لازم به ذکر است طبق قوانین خطی مشی گوگل ترجمه های شما توسط داده های ابری به سرور گوگل منتقل می شود اما گوگل بر این باور است به دلیل وجود سرور ابری اطلاعات محرمانه شما قابل دسترسی نخواهد بود .

با این وجود ، همیشه یک احتمال وجود دارد که دستیار بتواند به طور تصادفی ضبط قطعه مکالمات و بنابراین اطلاعات حساس و قابل شناسایی بالقوه را شروع کند. می توانید داده های دستیار خود را با رفتن به داشبورد فعالیت Google کنترل و حذف کنید.

با امکانی که گوگل به عنوان ابزار و دستیار ترجم همزمان معرفی کرده , سفرها برای گردشگران جهان که قصد دارند مسافرت های طولانی به کشور های مختلف داشته باشند را آسان نموده است

درباره ما iranpoor

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *